Obtinerea certificatului de urbanism

Obtinerea certificatului de urbanism

0 158

Indiferent de ce tip de constructie intentionati sa ridicati, aveti nevoie, obligatoriu de certificatul de urbanism. Un certificat de urbanism este, mai exact, un act de informare, prin care autoritatile competente, in conformitate cu prevederile planului urbanistic zonal si ale regulamentelor aferente acestuia, fac cunoscute solicitantului elementele privind regimul juridic, economic si tehnic al terenurilor si constructiilor existente la data solicitarii si stabilesc toate cerintele urbanistice care urmeaza sa fie indeplinite in functie de specificul amplasamentului, precum si lista cuprinzand avizele si acordurile legale, necesare in vederea autorizarii ridicarii unei constructii. Prin plan urbanistic zonal se stabilesc obiectivele, actiunile, prioritatile, reglementarile de urbanism (permisiuni, cat si restictii) ce trebuiesc sa fie aplicate in utilizarea terenurilor si conformarea constructiilor din zona studiata.

Obtinerea certificatului de urbanism dureaza cel mult 30 de zile de la depunerea cererii in care solicitantul mentioneaza clar motivele solicitarii acestuia. In cererea pe care o depuneti la primarie pentru obtinerea unui certificat urbanism, va trebui sa specificati daca doriti sa efectuati lucrari de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, reabilitare, schimbare de destinatie sau reparare a unei constructii.

Atunci cand obtine certificatul de urbanism, solicitantul nu are efectiv dreptul de a construi, ci acesta este un prim pas in obtinerea tuturor actelor necesare. In certificatul de urbanism sunt precizate si toate avizele pe care solicitantul trebuie sa le obtina. Fiecare dintre aceste avize necesare se elibereaza dupa ce se achita un pret, ce poate varia de la cateva zeci de lei si pana la cateva sute de lei.

Exista mai multe tipuri de avize care va pot fi cerute de catre autoritati, in vederea eliberarii autorizatiei de constructie, cum ar fi: avize de utilitati, avizul de mediu, avize tehnice, avize privind siguranta populatiei, sau cele privind traficul rutier, etc. Fiecare dintre aceste avize se obtine separat si pentru fiecare dintre ele va trebui sa platiti un anumit pret, stabilit de catre autoritati.

Daca doriti sa nu va zbateti singuri pentru a obtine toate aprobarile, avizele si autorizatiile necesare, cel mai bine este sa incheiati un contract cu un arhitect sau cu o firma specializata, care sa va si redacteze proiectul complet de constructie si care sa se ocupe de toate aspectele legale ale acestuia. One Design va ofera toate aceste servicii, la preturi exceptionale!

casa-de-vacanta

NO COMMENTS

Leave a Reply